Naming to dział marketingu zajmujący się tworzeniem nazw. Kwestia wyboru odpowiedniej nazwy dla firmy, produktu czy usługi może wydawać się błaha- tak jednak nie jest. W czasach internetowej rzeczywistości źle dobrana nazwa może wpłynąć na mniejszą liczbę klientów oraz słabszą sprzedaż w Twojej firmie. Dlaczego nazwa ma tak duże znacznie? Zapraszamy do lektury tekstu, który jest zaledwie krótkim wstępem do obszernego działu marketingu jakim jest naming.

Dobrze dopasowana nazwa dla firmy, produktu czy usługi pomaga wygenerować wyższe zyski.

Kto ma zapamiętać Twoją nazwę?

Kiedy szukasz nazwy dla swojej firmy, produktu lub usługi, musisz doskonale znać swojego klienta. Dlaczego? Żeby wiedzieć, kogo ma ta nazwa zainteresować i przez kogo ma zostać zapamiętana. Jeśli jeszcze dokładnie nie scharakteryzowałeś swojego klienta to zerknij na nasz artykuł pt. “Czy wiesz kto jest Twoim klientem?”, w którym znajdziesz kilka cennych wskazówek na ten temat. Wróćmy jednak do namingu. Wyobraźmy sobie, że zakładasz sklep stacjonarny z ubraniami dla dzieci, który będzie zlokalizowany w niewielkiej miejscowości w Polsce. Nie będziesz prowadzić sprzedaży przez internet, ale będziesz reklamował swoje produkty poprzez: stronę intranetową, profil na facebooku, konto na instagramie czy poprzez wizytówkę w Google Moja Firma. Twoimi klientami będą głównie kobiety w przedziale wiekowy 25-45 z miejscowości, w której mieści się Twój sklep. Jakimi elementami powinieneś się kierować przy wyborze nazwy dla takiego sklepu? My sugerwalibyśmy nazwę w języku polskim, która będzie kojarzyła się z ubraniami dziecięcymi. Dlaczego? Obserwujemy wiele firm, które decydują się na wybór nazw angielskojęzycznych, co jest dużym błędem jeśli, nie planujemy ekspansji naszego biznesu na kraje zachodnie. Angielskie słowa, są trudne do dla obcokrajowca do zapamiętania, i co gorsza, uciążliwe do zapisania. W tym momencie odpadają nam klienci, którzy nie znają języka angielskiego. Takie osoby często wstydzić się będę wypowiadać nazwę w obcym języku na głos, z obawy przed popełnieniem błędu oraz będą miały problemy z napisaniem jej w wyszukiwarce intenertowej. Zapisanie adresu mailowego z angielskojęzyczną nazwą, jest także bardzo męczące i wymagające częstych powtórzeń. Takie maile często nie docierają do odbiorcy, tylko lądują gdzieś w cyberprzestrzeni. Jeśli jednak nasz sklep byłby punktem z ekskluzywną odzieżą dziecięcą, który byłby zlokalizowany w bardzo drogiej okolicy, gdzie poziom wykształcenia mieszkańców jest także bardzo wysoki, taka angielskojęzyczna nazwa byłaby dobrym wyborem.

Zadbaj o to, aby Twoja firma, produkt lub usługa była widoczna w wynikach wyszukiwarki internetowej!

Jaką szansę ma Twoja nazwa w wyszukiwarce internetowej?

Gdy już będziesz miał wybraną nazwę, która będzie atrakcyjna i łatwa do zapamiętania dla Twojego potencjalnego klienta to czas sprawdzić czy wyszukiwarki internetowe także ją polubią. Na wstępie, należy upewnić się czy domena, która będzie odpowiednia dla Twojej strony internetowej, jest wolna, następnie warto rozeznać, czy w wynikach wyszukiwania nie znajdziesz firmy z Twojej baraży o takiej samej nazwie. Warto także upewnić się czy nazwa, którą wybrałeś jest wystarczająco unikatowa, aby google nie podpowiadało nam innych stron z tym wyrażeniem. Na tym etapie warto wybrać także słowa kluczowe, na które będziemy pozycjonować naszą stronę internetową. Te wszystkie elementy zebrane w całość pomogą nam, wybrać nazwę, która będzie współpracować z wyszukiwarką internetową.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w wyborze odpowiedniej nazwy dla Twojej firmy, produktu lub usługi to warto zerknąć na naszą OFERTĘ. Przypominamy także, że cały czas istnieje szansa, aby skorzystać z bezpłatnej trzydziestominutowej konsultacji online, w ramach, której postaramy się odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania dotyczące sytuacji marketingowej w Twojej firmie. Serdecznie zapraszamy do kontaktu i życzmy samych DOBRYCH decyzji marketingowych!

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *