Nie wiesz, kto jest Twoim klientem docelowym? Nie masz pewności, do kogo powinieneś kierować swoją ofertę? Przygotujemy dla Ciebie opracowanie, które pomoże Ci realizować skuteczne akcje reklamowe Twojej firmy.
Przygotujemy dla Ciebie opracowanie pt. “Charakterystyka klienta docelowego firmy XYZ”, w którym zawarte będą najważniejsze cechy demograficzne oraz ogólny profil osobowościowy Twojego klienta docelowego!
Masz pytania? Zadzwoń lub napisz maila! Nie trać pieniędzy na źle dopasowaną reklamę!
Prowadzisz firmę. Codziennie starasz się zachęcić nowych klientów do skorzytania z Twojej oferty. Reklamujesz się w internecie, drukujesz ulotki, rozwieszasz banery. Czekasz, aż Twoje działania promocyjne przyniosą zamierzony skutek. Pytanie tylko, czy odrobiłeś pracę domową i dokładnie poznałeś swojego klienta? Sprawdź czy działania marketingowe, które podejmujesz, mają wogóle sens. Pamiętaj, że jeśli mówisz do wszystkich, oznacza to, że mówisz do NIKOGO! Czas odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie: “Jak dobrze znasz swojego klienta?”
Diabeł tkwi w szczegółach
Czy przed założeniem firmy napisałeś biznesplan? Jeśli tak, to w jednym z jego rozdziałów znajduje się dokładna chrakterystyka Twojego potencjalnego klienta. Jeśli natomiast nie masz tego dokomentu, to warto sporządzić go jak najszybciej. Dlaczego? Ponieważ rzetelnie opracowany biznesplan chroni przedsiębiorcę przed wieloma błędami, których może uniknąć. Wrócićmy do tego jak dobrze nasz swojego klienta. Warto podjąć trud i spóbować odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań. Czy oferta mojej firmy kierowana jest do klienta indywidualnego czy biznesowego? Jeśli jest nim klient biznesowy, to jaką posiada formę prawną? Czy jest to: jednosobowa działaność gospodarcza, spółka, organizacja pozarządowa a może spółdzielnia? Czy jest to to duża czy mała organizacja, w jakiej branży działa? Jeśli natomiast swoją ofertę kierujesz do osoby indywidualnej, to powinieneś wiedzieć: jakiej jest płci, w jakim przedziale wiekowym, gdzie mieszka, jakie ma zainteresowania, jak spędza wolny czas, w jaki sposób się przemieszcza, jakimi środkami finansowymi dysponuje, jakie ma cele życiowe? Pamiętaj, że im dokładniej scharakteryzujesz swojego potencjalnego klienta, im lepiej poznasz jego potrzeby i problemy, tym skuteczniejszą formę działań marektingowych będziesz mógł zastosować. Działań, które przyniosą większą sprzedaż, a nie straty związane z nieskuteczną reklamą.
Wiedza socjologiczna pomaga w marketingu
Chcesz wiedzieć więcej o komunikacji z klientem? Zachęcamy do lektury tekstu pt.“W jaki sposób komunikujesz się ze swoimi klientami?, który został opublikowany na naszym blogu w ubiegłym roku. Warto zapoznać się z jego treścią i przykładami niespójnych działań marektingowych, które zostały tam zaprezentowane. Masz pytania? Chętnie podzielimy się z Tobą naszą wiedzą z tego zakresu. Zapraszamy na bezpłatną 30-minutową konsultację online (konieczne jest wcześniejsze mailowe umówienie terminu rozmowy) oraz do skorzystania z naszej OFERTY. Bardzo pomocna w tym obszarze jest wiedza socjologiczna, którą posiadamy, dlatego warto zaufać sepecjalistom z danej dziedziny i rozwijać swój biznes bez przeszkód!
Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.
Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.
W 2018 roku powołałam do życia Biuro Marketingowe Słowo-Klucz, którego głównym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU. Zapraszamy do współpracy!
Dodaj komentarz