Jesteś przedsiębiorcą i prowadzisz firmę. W swojej ofercie posiadasz atrakcyjny produkt lub usługę z rynkową ceną. Wykonałeś rzetelne badanie rynku i wiesz, że jest zapotrzebowanie na Twój towar.  Jednak ilość Twoich klientów Cię nie zadowala, zastanawiasz się co jest tego przyczyną? Gdzie powinieneś szukać rozwiązania? 

Odpowiedzi może być wiele, jednak z moich obserwacji, często problem tkwi w nieodpowiednim doborze sposobu komunikacji z potencjalnym klientem Twojej firmy. Warto zapoznać się z kilkoma przykładami takiej sytuacji. 

W jaki sposób komunikujesz się ze swoimi klientami?

✅ Prowadzisz biuro rachunkowe, które zajmuje się głównie obsługą przedsiębiorców. Nie uczestniczysz jednak w spotkaniach dla ludzi biznesu, natomiast swoją reklamę kierujesz głównie do osób fizycznych. 

✅ Jesteś właścicielem: pensjonatu, hotelu lub agroturystyki na wsi. Nie próbujesz dotrzeć ze swoją ofertą do osób z dużych miasta, którzy są najczęściej poszukują sielskiego relaksu, tylko promujesz się wśród lokalnych mieszkańców z Twojego regionu.

✅ Zajmujesz się fotografią ślubną, ale nie uczestniczysz w targach lub wydarzeniach, na których spotykają się osoby planujące wesele.

✅ Jesteś twórcą dobrej jakości rękodzieła o wysokiej cenie. Reklamujesz się na lokalnych małych jarmarkach, na których spotykają się osoby, które najczęściej nie posiadaj możliwości finansowych na zakup Twojego produktu.

✅ Drukujesz ulotki, plakaty i reklamujesz się w radio, a Twoim klientem są osoby młode, z którymi najlepiej komunikować się przez: instagram, youtube lub snapchat.

✅ Posiadasz w sprzedaży usługi lub produkty skierowane głównie do kobiet, a w swojej reklamie i przekazie nie uwzględniasz elementów, które zainteresują płeć piękną. 

Takich przykładów można podawać wiele. Ważne jest, aby na początku swojej działalności przedsiębiorca, dokładnie zastanowił się, kto jest jego klientem i jaki rodzaj reklamy, będzie najskuteczniejszy, aby do niego trafić. Jeśli znasz podobne przykłady, źle dobranego sposobu komunikacji z klientem, podziel się nimi w komentarzach! 

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.