Jeśli w Twojej firmie stosujesz sezonowe zmiany w ofercie lub wraz z kolejną porą roku wprowadzasz nowe działania marketingowe lub wystrój w siedzibie firmy, to początek listopada jest dobrym momentem, aby powoli wprowadzać te zmiany. Tuż po 1 listopada rozpoczyna się w Polsce “świąteczno-zimowy” okres reklamowy. Nikogo nie dziwią już w tym czasie obrazki z podającym śniegiem i z ozdobioną choinką w tle. Zima to bardzo wdzięczny temat, który warto wykorzystać w działaniach marketingowych w swojej firmie. To idealny moment, aby zaskoczyć swoich klientów czymś nowym i w ten sposób nawiązać z nimi trwałą więź.
Świąteczne prezenty dla klientów
Początek listopada jest także dobrym momentem, na złożenie zamówień na świąteczne prezenty dla swoich stałych klientów, współpracowników oraz partnerów biznesowych. Co będzie idealnym podarunkiem? Może być to np.: paczuszka świątecznych pierniczków, elegancka ozdoba na choinkę czy kalendarz na nowy rok. Dobrym wyborem będzie także: zestaw kaw lub herbat, dobrej jakości filiżanka z czajniczkiem lub stylowe przybory do pisania. Nawet drobny prezent, który podarujemy ze szczerego serca, pozostanie na długo w pamięci osoby obdarowanej i będzie świadczyć o naszej sympatii.
Listopad to także dobry czas, aby złożyć zamówienie na świąteczne kartki, które planujemy wysłać naszym klientom i współpracownikom. Odręcznie wypisana kartka, ozdobiona logo naszej firmy, z odpowiednio dobranymi życzeniami z ładną grafiką, będzie bardzo miłym podarunkiem.
Pani Zima
Jeśli chcesz wprowadzić zimowe elementy w swojej reklamie np. w mediach społecznościowych, warto zaczerpnąć garść inspiracji. Skąd? Oczywiście z serwisu Pinterest. Oto krótkie zestawienie najpopularniejszych zimowych skojarzeń!
PRZYRODA:
- śnieg w różnej postaci (biały puch oraz pojedyncze płatki śniegu w dużym przybliżeniu)
- zimowe krajobrazy
- budki dla ptaków
- sople lodu
- lodowisko
- renifery
DEKORACJE:
- choinka
- akcesoria choinkowe (bombki, światełka, ozdobne łańcuchy)
- pięknie opakowane prezenty
- pierniczki
- zimowa herbata (cynamon, miód, konfitury, pomarańcza, cytryna, maliny, goździki)
- dzwoneczki
- zimowy wianek na drzwi
- postać Św. Mikołaja
- skarpety na prezenty
AKCESORIA:
- czapa, rękawiczki, szalik, ciepłe kapcie, ciepłe skarpety
- sweter ze świątecznym motywem
- pledy
- łyżwy
- narty
- sanki
AKTYWNOŚCI:
- bitwa na śnieżki
- lepienie bałwana
- pieczenie pierniczków
- sporty zimowe np. jeżdżenie na: łyżwach, nartach czy sankach
Mamy nadzieję, że ta lista okaże się dla Was pomocna. Życzymy wszystkim kreatywnych, pełnych fantazji pomysłów na reklamę w okresie zimowym. Jeśli jednak nie posiadasz czasu lub energii, aby zająć działaniami marketingowymi w swojej firmie? Zerknij na naszą ofertę i napisz do nas maila. Pomożemy!
Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy Marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy skomplikowane branżowe pojęcia i zagadnienia.
Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.
W 2018 roku powołałam do życia Biuro Marketingowe Słowo-Klucz, którego głównym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU. Zapraszamy do współpracy!