Marketingowiec, czyli kto?

Specjalista ds. marketingu, marketer lub marketingowiec wszystkie te określenia opisują jednego fachowca. Jest to osoba zawodowo zajmujący się: reklamą, promocją, budowaniem wizerunku marki produktu lub osoby. Jest to specjalista, który dzięki swojej wiedzy, doświadczeniu oraz szóstemu zmysłowi, doskonale wie jakie kroki należy poczynić, aby: dany produkt, usługa lub marka trafiły z przekazem do swojej grupy docelowej.

Współczesność marketingowca

W dobie szybko rozwijającej się techniki i internetu, powstało bardzo wiele nowych zawodów, z którymi na co dzień współpracuje współczesny marketingowiec. Z kim jest on więc w stałym kontakcie? Z Copywriterem, czyli osobą zajmującą się pisaniem tekstów; z grafikiem- twórcą obrazów cyfrowych; webmasterem- osobą budującą strony internetowe; specjalistą ds. SEO i SEM, czyli fachowcami odpowiedzialnymi za pozycjonowanie stron internetowych; social media ninją, czyli ekspertem od mediów społecznościowych. Dodatkowo, marketingowiec współpracuje ze specjalistą ds. public relations, odpowiedzialnym za kontakty z mediami, z drukarniami, producentami gadżetów reklamowych czy osobami, które organizują wydarzenia oraz eventy.

Wiedza, doświadczenie i to coś

Jakie kompetencje powinna mieć osoba, która chciałaby wykonywać zawód marketingowca? Moim zdaniem, bardzo ważna jest wiedza z zakresu reklamy oraz komunikacji społecznej. Należy znać się na sprzedaży oraz mechanizmach docierania do odpowiednich grup docelowych. Trzeba lubić nowości i zmiany, ponieważ branża marketingowa, jak każda branża kreatywna, bardzo szybko się zmienia. Istotne jest także, aby lubić ludzi, być komunikatywnym i świetnie zorganizowanym.


▸▸▸▸▸▸▸▸▸▸▸▸▸▸▸ Szukasz specjalisty ds. marketingu? Zapraszam do współpracy klientów z: Kluczborka, Wielunia, Kępna, Opola, Namysłowa oraz Lublińca- istnieje wówczas możliwość bezpośredniego spotkania w moim biurze w Kluczborku. Przyjmuję także zlecenia od klientów spoza okolic Kluczborka. Proponuję wówczas współpracę w formie zdalnej. Zapoznaj się z moją ofertą

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.