Zastanawiasz się, jak poprawnie nazywa się osoba, która zajmuje się marketingiem? Czy jest to: marketingowiec, a może marketer? Czy te nazwy są wyrazami bliskoznacznymi, a jeśli nie, to czym się różnią? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule. Zapraszamy do lektury.
Polski czy angielski?
Marketingowiec i marketer to określenie tej samej profesji. Różnica polegania na tym, że słowo “marketingowiec” to określenie polskie, natomiast określenie “marketer” to słowo pochodzące z języka angielskiego. Dlaczego w polskim świecie marketingu występują dwa określenia? Dlaczego niektóre osoby działające w branży, określają siebie mianem “marketingowca”, a inni “marketera”? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytania. Jak każde zapożyczenie z języka obcego słowo “marketer” zaczęło w pewnym momencie funkcjonować w naszym języku, mimo tego, że posiadamy swoje rodzime określenie. Może wynikać to z faktu, że język angielski jest powszechnie używany w branży marketingowej. Większość treści dotyczących nowości i trendów z tej dziedziny pochodzi z krajów angielskojęzycznych. Może właśnie z tego powodu część polskich specjalistów ds. marketingu, którzy chcą być bardziej rozpoznawalni na rynku międzynarodowym używają określenia “marketer”.
Którego określenia używać?
Decyzja, której nazwy będziemy używać, należy wyłącznie do nas. Ja, jestem marketingowcem, a konkretniej: marketingowczynią. Głównym argumentem, skłaniającym mnie do używania polskiego odpowiednika są moi odbiorcy. Na ten moment, współpracuję tylko z klientami z Polski, dlatego komunikację prowadzę w języku ojczystym. Nie zależy mi na docieraniu ze swoimi treściami do osób, które nie posługują się językiem polskim. Jeśli jednak Twoim celem jest nawiązanie kontaktu z klientami angielskojęzycznymi, korzystniej będzie, posługiwać się określeniem “marketer”. Warto zwrócić uwagę, że gdy wpiszemy w polską odsłonę wyszukiwarki “Google” słowo “marketer” pojawi się dużo odnośników do stron angielskojęzycznych, co rodzi pewnego rodzaju zamieszanie komunikacyjne.
A do kogo Ty kierujesz treści, które tworzysz? Czy Twój sposób komunikacji ułatwia czy utrudnia Ci dotarcie do Twojej grupy docelowej?
Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy Marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy skomplikowane branżowe pojęcia i zagadnienia.
WARTO TUTAJ ZAJRZEĆ:
*** Szukasz wiedzy z zakresu: planowanie, organizacji oraz zarządzania? Mnóstwo cennej wiedzy znajdziesz u Pani Swojego Czasu.
*** Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.
W 2018 roku powołałam do życia Biuro Marketingowe Słowo-Klucz, którego głównym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU. Zapraszamy do współpracy!