Kim jest copywriter?

Czołem!

Na co dzień bardzo często słyszę pytanie: “Kim jest copywriter i czym się zajmuje”? Postanowiłam więc w kilku zdaniach wyjaśnić na czym polega ta profesja.

Wydawać by się mogło, że jest dość nowy zawód, który pojawił się wraz z rozwojem marketingu internetowego. Nic bardziej mylnego! Za pierwszego pełnoetatowego copywritera uznaje się amerykanina Johna Emory Powers`a, który żył w odległych latach 1837-1919. Zapewne, przez myśli mu wtedy nie przeszło, że kiedyś pojawi się taki wynalazek jakim jest internet.

Kim jest copywriter?
Kim jest copywriter?

 

Czym zajmuje się copywriter? Jest to osoba, która pisze różnego rodzaju teksty, mające na celu wesprzeć proces sprzedaży produktów lub usług. Oczywiście, wraz z rozwojem technologicznym zmienia się zakres usług copywritera. Kiedyś było to tylko: redagowanie treści ulotek, pisanie ogłoszeń do gazet czy wymyślanie nazw marek oraz sloganów reklamowych, dzisiaj copywriterzy tworzą także teksty na blogi, uzupełniają w treść strony internetowe, prowadzą media społecznościowe.

Zakres pracy copywritera ciągle ewoluuje i każda z osób wykonujących ten zawód, w nieco inny sposób określi specyfikę swojej pracy. Niezmienne jednak jest to, że copywriter musi umieć pisać tak, aby trafić do serca klientów.

Gdzie pracują copywriterzy oraz jakie cechy charakteru oraz umiejętności powinien posiadać dobry copywriter? O tym już w kolejnych postach na moim blogu.

Jesteś copywriterem, a może dopiero myślisz o wyborze tego zawodu? Podziel się ze mną swoimi przemyśleniami na temat. Czekam na Twoje opinie i komentarze. 

Pozdrawiam,
Katarzyna Błaut

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.