Obserwując różne działania marketingowe przedsiębiorców, w szczególności tych mikro, często dostrzegalnym błędem jest brak języka korzyści w komunikacji z klientem. Czym jest język korzyści i dlaczego jest on tak istotny w działaniach reklamowych? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule. Pierwszym jednak krokiem, który powinien wykonać każdy przedsiębiorca, któremu zależy na skutecznych działaniach marketingowych, jest dokładne scharakteryzowanie klienta docelowego. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj: “Czy wiesz kto jest Twoim klientem”? Jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych kontrahentów, musisz wiedzieć nie tylko “co” i “jak”  mówisz, ale przede wszystkim “do kogo” kierujesz swój przekaz. Z całą pewnością lektura tego tekstu, będzie dobrym początkiem do wejścia w świat języka korzyści. Zapraszamy! 

Co to jest język korzyści?

W jaki sposób komunikujesz się ze swoimi klientami?

Język korzyści to zbiór argumentów, który przekona klienta o zakupie Twojego produktu lub usługi. To lista konkretnych informacji, które przekazujesz potencjalnemu nabywcy uświadamiając mu, jak wiele zyska i ile pozytywnych skutków przyniesie mu ten konkretny zakup. Weźmy jako przykład salon kosmetyczny, który specjalizuje się w leczeniu trądziku. Właściciel takiej firmy, musi jasno komunikować, że u niego w gabinecie uda się wyleczyć czy załagodzić nawet najbardziej uporczywy trądzik. Warto prezentować potencjalnym klientom zdjęcia przed i po zakończonej kuracji. Informacja o tym, że dzięki zabiegom zastosowanym w właśnie w tym gabinecie, zyskuje się piękną cerę bez trądziku, musi na stałe zapisać się w pamięci odbiorców. Czy dla klienta tego salonu kosmetycznego będzie istotne, że gabinet posiada własny parking, ekspres do kawy czy kosmetyki ekskluzywnej firmy? Nie, ponieważ to są tylko dodatki. Najważniejszą informacją dla klienta, będzie argument o pięknej i zdrowej cerze, którą uzyska.

Drugi przykład, to biuro rachunkowe, którego celem jest przekonanie klientów do skorzystania z oferowanych usług. Taka firma powinna jasno i precyzyjnie komunikować, że każdy przedsiębiorca, który wykupi stałą obsługę księgową, będzie spał spokojnie, nie zamartwiając się o sprawy rachunkowe, ponieważ są one pod kontrolą specjalistów. Taki klient zyskuje: spokój, wolny czas i świadomość, że jest w dobrych rękach.

Pamiętajmy, że w dzisiejszych czasach panuje ogromny szum komunikacyjny. Oznacza to, że codziennie bombarduje nas z każdej strony mnogość informacji i bardzo trudno jest przebić się na stałe do świadomości naszego potencjalnego klienta. Jeśli więc masz firmę, która posiada ugruntowaną pozycję i nie musisz martwić się o wyższą sprzedaż to wówczas można skupić się na kreowaniu tzw. klimatu firmy: pokazując zaplecze swojej pracy, opowiadając o swoich pracownikach, oraz o tym czy już wypiliście poranną kawę i w jakich filiżankach się znajdowała. Jeśli jednak ilość nowych klientów jest dla Ciebie ważna, pamiętaj, że skuteczne dotarcie z informacją do swojego odbiorcy jest rzeczą bardzo trudną, wymagającą dużej konsekwencji w działaniu. Stosowanie języka korzyści z pewnością pomoże zamknąć niejedną transkację z poztywnym skutkiem dla Twojej firmy.

Czy wiesz dokładnie jakie korzyści zyskują Twoi klienci?

Jakie korzyści otrzymują nasi klienci?

Klienci, którzy korzystają z usług Biura Marketingowego Słowo-Klucz otrzymują: wsparcie w pozyskaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. Nasi klienci zyskują: czas, który musieliby poświęcić na naukę działań marketingowych oraz wdrożenie ich samodzielnie w swojej firmie. Zyskują współpracę opartą na mocnych filarach jakimi są: profesjonalizm i rzetelność. Zyskują poczucie, że ich firma rozwija się i wchodzi na wyższy poziom zaawansowania. Już teraz sprawdź naszą ofertę i POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU! Zapraszamy do współpracy!

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *