Czy warto uczestniczyć w spotkaniach networkingowych?
Networking (tłum. sieć) w odniesieniu do biznesu, oznacza proces wymiany informacji, zasobów oraz kontaktów. Jeżeli chcemy poznać nowe osoby i poszerzyć swoje grono znajomych to spotkania networkingowe są dla nas idealną propozycją. Szczególnie istotne są dla osób prowadzących własny biznes, ze względu na możliwość znalezienie nowych: współpracowników, partnerów czy klientów.
Wydarzeń networkingowych jest w Polsce coraz więcej. Posiadają różny charakter oraz tematy przewodnie. Niektóre są zamknięte i bardzo ekskluzywne, a niektóre otwarte i dostępne dla wszystkich zainteresowanych. Organizowane są w dużych ośrodkach miejskich oraz małych miejscowościach. Na spotkanie networkingowe warto zabrać ze sobą wizytówki, aby móc je podarować nowo poznanym osobom. Warto także posiadać pozytywne nastawienie i być gotowym na wiele rozmów. Na tego rodzaju spotkaniach pomocne są kompetencje komunikacyjne oraz podejście ekstrawertyczne. Nieśmiałym introwertykom może być trudno nawiązywać wiele, nowych znajomości, w krótkim czasie.
Odpowiadając na pytanie tytułowe: – Czy warto uczestniczyć w spotkaniach networkingowych?- moim zdaniem wszystko zależy od powodu, dla którego się na nie wybieramy. Jeśli znamy charakter spotkania, szczegółowy program i czujemy, że jest to miejsce dla nas, to warto wziąć w nim udział! Każde tego typu nowe doświadczenie, na pewno dużo wniesie do naszego rozwoju zawodowego.
Życzę wszystkim wielu udanych i owocnych spotkań networkingowych, a jeżeli jesteś organizatorem takich wydarzeń lub ich częstym uczestnikiem, proszę podziel się ze mną swoimi doświadczeniami w tym temacie! Chętnie poznam Twoją opinię.
Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.
Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.
W 2018 roku powołałam do życia Biuro Marketingowe Słowo-Klucz, którego głównym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU. Zapraszamy do współpracy!