Identyfikacja wizualna to zbiór elementów takich jak: logo, kolorystyka, styl, formy, czcionki, charakterystyczne symbole, które budują razem pewien obraz całości firmy. Spójna i przemyślana identyfikacja wizualna, zwiększa zaufanie klienta do Twojej marki i wznosi ją na bardziej profesjonlany poziom.
Kupujemy oczami
Jeszcze przed pandemią koronawirusa na świecie, sprzedaż online cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Teraz, kiedy musimy pozostać w domowej izolacji, zakupy w sklepach internetowych weszły na stałe do naszej codziennosci. Czym klient kieruje się przy wyborze danego produktu lub usługi buszując w internecie? Na decyzję zakupowe składa się wiele czynników, ale na pewno jednym z nich jest ogólna ocena wizualna: strony interentowej, grafik reklamowych, plakatów i banerów. Kupujemy oczami, szczególnie w wirtualnym świecie, dlatego firmy, które posiadają przemyślaną i profesjonalną identyfikację wziualną po prostu sprzedają więcej i cieszą się większym zaufaniem.
Konsekwencja, spójność oraz przemyślana strategia
Zakłądając firmę, potrafisz dokładnie scharakteryzować swojego potencjalnego klienta. Dzięki tej wiedzy wiesz w jaki sposób powinieneś się z nim komunikować, tzn. jakie barwy do niego przemówią, jakie czcionki czy elementy graficzne będą dla niego atrakcyjne. Kiedy określisz jaki jest wizualny fundament Twojej firmy to będziesz mógł na jego podstawie kreować: gadżety reklamowe, elemnty wystroju biura, ubrania dla prawocników, oraz inne elementy budujące wizerunek firmy. Będą one wówczas spójne z początkowo określonym wzorcem. Taka konsekwencja w działaniu świadczyć będzie o Twoim profesjonaliźmie oraz przemyślanej strategii.
Jeśli masz pytania dotyczące identyfikacji wizualnej zapraszamy na bezpłatną 30-minutową konsultację online. (Konieczne jest wcześniejsze mailowe umówienie terminu konsultacji.) Jeśli natomiast jesteś na etapie poszukiwania grafika, który wykona dla Ciebie logo, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty usług graficznych.
Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.
Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.
W 2018 roku powołałam do życia Biuro Marketingowe Słowo-Klucz, którego głównym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU. Zapraszamy do współpracy!