Czy potrafisz w dosłownie w kilku zdaniach, zainteresować rozmówcę swoją ofertą? Dostajesz trzydzieści sekund na prezentację, czy będziesz potrafił skutecznie wykorzystać daną szansę, która może się już więcej nie powtórzyć? Tekst swojej krótkiej wypowiedzi reklamowej znasz na pamięć, czy będzie szedł na żywioł i tworzył coś na bieżąco? Poznaj technikę sprzedaży o nazwie “elevator pitch”, która została sformułowana w ubiegłym wieku, ale do dziś jest bardzo skuteczna i cenna dla każdego przedsiębiorcy. Dlaczego warto ją znać i jak ją przygotować, aby pomogła nam w pozyskiwaniu nowych klientów- dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy do lektury.

Różnorodne techniki sprzedaży powinien znać każdy przedsiębiorca

Trzydziestosekundowa szansa na sukces

Cofnijmy się do czasów, kiedy internet był dostępny tylko dla naukowców, a główną techniką sprzedaży była bezpośrednia rozmowa z kontrahentem. Sprzedawcy prześcigali się wówczas w wymyślaniu sposobów na dotarcie do ważnych inwestorów, aby móc przedstawić im swoją ofertę. Łapali ich dosłownie w każdym miejscu, w którym było to możliwe. Jednym z nich była winda. Wspólny przejazd na ostatnie piętro biurowca, gdzie zazwyczaj grube ryby biznesu maja swoje gabinety, dawał około trzydzieści sekund na rozmowę z potencjalnym klientem. Sprzedawcy musieli mieć perfekcyjnie przygotowaną wypowiedź, która musiała zainteresować inwestora. Właśnie ta krótka wypowiedź sprzedażowa nosi nazwę: elevator (ang. winda) pitch (and. prezentacja reklamowa). Musi być: treściwa, zwięzła, ale na tyle interesująca, aby zachęciła adwersarza do dalszego kontaktu. Jakie informacje powinna zawierać prezentacja w stylu “elevator pitch”? Oto kilka wskazówek:
– jak się nazywasz i jaką firmę reprezentujesz,
– czym się zajmujesz i w jaki sposób rozwiązujesz problemy swoich klientów,
– jakie korzyści zyskują Twoi klienci dzięki współpracy z Tobą,
– czym wyróżniasz się na tle swojej konkurencji,
– dlaczego warto skorzystać własnie z Twojej oferty.

Tradycyjna rozmowa z kontrahentem, nawet w dobie internetu, przynosi nadal wysokie korzyści sprzedażowe

Praktyka czyni mistrza

Po przygotowaniu tekstu “elevator pitch”, należy zaprezentować go różnym osobą z naszego otoczenia i poprosić o informację zwrotną. Dowiemy się, wówczas, czy nasza wypowiedź jest zrozumiała, czy prezentacja jest interesująca i zachęcająca do przyjrzenia się naszej ofercie bliżej. Ważne jest, aby regularnie powtarzać treść naszego wystąpienia, aby być perfekcyjnie przygotowanym na jego prezentację. W jakich sytuacjach “elevator pitch” okaże się bardzo przydatne? Z całą pewnością na różnego rodzaju spotkaniach networkingowych, podczas których poznajmy innych przedsiębiorców i mamy tylko chwilę, aby zaciekawić ich naszą ofertą. Także podczas spotkań branżowych, szkoleń czy konferencji. Posiadanie w zanadrzu dobrze przygotowanej mowy “elevator pitch” wzmocni nasza pewność siebie i pozwoli pozyskiwać nowych klientów w różnych sytuacjach.

Życzymy Wam samych sukcesów przy wykorzystaniu tej techniki i wysokich wyników sprzedażowych, które dzięki niej osiągnięcie! Jeśli jednak uznacie, że samodzielne ułożenie treści “elevator pitch” będzie dla Was czasochłonne i będziecie chcieli skorzystać ze wsparcia specjalisty to zapraszamy do kontaktu. Skorzystajcie z naszych usług copywriterskich i wznieśmy wspólnie Wasz biznes na wyższy poziom.

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy, często skomplikowane marketingowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *