Cottagecore to styl życia, który pokochali użytkownicy mediów społecznościowych. Mimo, że trend narodził się na kilka lat przed pandemią, to bardzo mocno zyskał na popularność właśnie w czasach COVID-19. Co to jest cottagecore i czym charakteryzuje się ta idea? Odpowiedź znajdziesz w naszym tekście.
Wsi spokojna, wsi wesoła
Cottagecore to życie na wsi pełne: harmonii, piękna i szczęścia. Codzienność pozbawiona jest wielkomiejskiego: hałasu, pędu oraz permanentnego kontaktu z nowoczesnymi gadżetami. W zamian za to, dzień wypełniają nam proste obowiązki, często wykonywane ręcznie, oraz długie godziny spędzone łonie natury. Cottagecore pokochali zestresowani mieszkańcy dużych miast, którzy szukają ukojenia i relaksu na wsi.
Czym charakteryzuje się styl życia w duchu cottagecore?
PRZYRODA:
przepiękne wiejskie krajobrazy tj. pola, łąki, lasy
wiejskie zabudowania
kojące odgłosy natury tj. śpiew ptaków czy szum lasu
AKTYWNOŚCI:
gotowanie
pieczenie
robienie przetworów
szycie
uprawa roślin
czytanie
piknikowanie
picie herbaty lub kawy, które przygotowywane są w tradycyjny sposób
spacerowanie
układanie bukietów
haftowanie
malowanie
pisanie listów
różnego rodzaju rękodzieło i prace artystyczne
STYLIZACJE:
zwiewne, proste w kroju: sukienki, spodnie i koszule
fartuszki z delikatnymi falbanami
jasne kolory
naturalne materiały, takie jak len
proste fryzury (długie włosy rozpuszczone lub uczesane w luźny warkocz)
kokardy do włosów
chustki na głowę
słomkowe kapelusze
DEKORACJE:
drewniane wyposażenie domu i ogrodu
porcelanowe naczynia
haftowane obrusy
wazony z kwiatami
kosze wiklinowe
rośliny doniczkowe
huśtawki ogrodowe
hamaki ogrodowe
papeteria
Jak zawsze, mnóstwo inspiracji znajdziemy w takich aplikacjach jak: Pinterest czy Instagram.
Tęsknota za wiejskim stylem życia
Izolacja domowa, związana z pandemia COVID- 19, spowodowała drastyczną zmianę w wyborach konsumenckich. Dużym zainteresowaniem zaczęły cieszyć się nieruchomości zlokalizowane na wsi, oraz działki budowalne położone blisko zielonych obszarów. Konsumenci zaczęli chętniej kupować lub wynajmować samochody campingowe czy inne sprzęty niezbędne do biwakowania na świeżym powietrzu. Dzięki takim trendom jak cottagecore wzrosło zainteresowanie rękodziełem, a tym samym i popyt na: książki, kursy czy sprzęty niezbędne do realizacji tych pasji. W czasie domowej izolacji, chętnie piekliśmy własny chleb, dzięki czemu sprzęty kuchenne np. Thermomix, były bardzo chętnie nabywane.
Jeśli więc, jako przedsiębiorcą, szukasz pomysłów na wprowadzenia na rynek nowych produktów lub usług, to warto zastanowić się nad trendem cottagecore, który może stać się dla Ciebie ciekawą inspiracją do działania.
W 2018 roku powołałam do życia Biuro Marketingowe Słowo-Klucz, którego głównym zadaniem jest pomoc przedsiębiorcom w pozyskiwaniu nowych klientów, poprzez dobór i zastosowanie skutecznych działań marketingowych. POZNAJ SIŁĘ MARKETINGU. Zapraszamy do współpracy!