Coraz częściej słyszymy w Polsce określenie “Black Friday“. Z tego artykułu dowiesz się, co oznacza to pojęcie i dlaczego warto je znać, w szczególności, kiedy prowadzisz firmę. Zapraszamy do lektury kolejnego tekstu w ramach cyklu: “Podstawy Marketingu”.

Dzień wielkich obniżek

Pojęcie “Black Friday” tłumaczone z języka angielskiego na język polski oznacza “Czarny Piątek”. Terminem tym, określany jest pierwszy piątek, który występuje po Święcie Dziękczynienia w USA, które wypada zawsze na ostatni czwartek listopada. To amerykańskie święto jest ruchome, dlatego także “Black Friday” w Stanach Zjednoczonych nie ma stałego terminu. W Polsce jednak, utarło się, że przypada zawsze w ostatni piątek listopada.

“Black Friday” to moment, w którym rozpoczyna się okres zakupów przedświątecznych, a w ten szczególny piątek sprzedawcy oferują bardzo duże zniżki na swoje produkty. W historii USA miały miejsce sytuacje, że sklepy w “Black Friday” otwierane były tuż po północy, a klienci stali w długich kolejkach, aby móc kupić wymarzony produkt w atrakcyjnej cenie.

“Black Friday” to oficjalny początek przedświątecznego handlu.

Szansa na większą sprzedaż

“Black Friday” to szansa na uzyskanie większej sprzedaży w Twojej firmie. Jest to możliwość, aby przypomnieć klientom o swojej ofercie oraz zaproponować całkiem nowe produkty lub usługi. Jest to także jasna informacja dla odbiorców, że firma podąża za światowymi trendami, wie jakie działania podejmowane są w krajach, które wyznaczają wzorce w kwestiach handlu. Biorąc udział w takich akcjach, budujemy nowoczesny i dynamiczny wizerunek firmy.

W związku z coraz wyższą sprzedażą, którą dokonujemy także przy użyciu nowych technologii, także sklepy internetowe proponują ciekawe zniżki w ramach “Black Friday”. Dostrzec można także zjawisko wydłużania okresu związanego z “czarnymi” zniżkami. Spotkać możemy już takie określenia jak “Black Week” (tłum. Czarny Tydzień), a nawet “Black Month” (tłum. Czarny Miesiąc).

Branża e-commerce także organizuje obniżki w ramach “Black Friday”.

A czy Ty zaplanowałaś/eś w swojej firmie obniżki w ramach “Black Friday”? A może nie masz czasu na tego typu działania marketingowe? Zadzwoń lub napisz do nas maila, a my pomożemy Ci we organizacji tego typu akcji!

Ten artykuł należy do cyklu tekstów pt. “Podstawy Marketingu”, w którym opisujemy zagadnienia związane z szeroko pojętym marketingiem. W przystępny i zrozumiały sposób tłumaczymy skomplikowane branżowe pojęcia i zagadnienia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu? Zawsze warto sięgnąć po dobrą książkę. Wiele ciekawych, branżowych lektur znajdziesz w sklepie TaniaKsiążka.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *